Çocuklarda Diş Temizliği

Gözbebeği çocuklarınız sağlığı her şeyden önemlidir. Büyüme ve gelişme çağında olan çocukların diş sağlığı dikkat edilmeli gerekli özenin gösterilmesi gerekmektedir. İlerleyen zamanlarda diş kaybı ya da çarpık dişlerin oluşmaması ebeveynlerin alacağı önlemler ile önlenebilir. Öncelikle diş fırçalama alışkanlığı oluşturmak gerekir. Çocuklarınızla birlikte ebeveynler günde en az 2 kez hatta her yemekten sonra yumuşak diş fırçaları ile dişler fırçalanmalıdır. Kola, hazır meyve suları, gazoz gibi aşırı şeker ve gaz içeren içecekleri çocuklarınız kullanmasını kısıtlamalısınız. Diş çürümelerinin önüne geçilmediği takdirde çocukların psikolojilerini de bozulmasına sebep olan diş eksilmesi ya da diş kaybı yaşanabilir. Çocuklarında diş sağlığı mutlaka korunmalı ve kontrol edilmelidir.

Çocuklarda Diş Ağrısı Nasıl Geçer?

Öncelikle çocuğunuzda diş ağrısına sebep olan dişin durumuna bakılmalıdır.  Çürüme kaynaklı bir ağrı ise diş hekimi muayenesi gerçekleşinceye kadar ağrıyı hafifletmek için tuzlu su ile gargara yapılabilir. Ağrı yaşanan dişte şişlik oluşur ise buz torbası ile şişliğin inmesi ve ağrının azaltılması sağlanabilir. Eğer diş ağrısının sebebi iltihaplanma ise mutlaka diş hekimine muayene olunmalı ve intihabın azaltılması için verilen ilaçların zamanında kullanılması gereklidir. Hafif şiddeti düşük diş ağrısı yaşanan yeri fırçalamakta o bölgedeki yemek kalıntılarını ortadan kaldıracağı için ağrının azalmasına yardımcı olabilir. Çocuklarda diş sağlığı asla önemsenmeyecek bir durum değildir. Çocuklarınızı mutlaka yılda iki kez pedodontist (çocuk diş hekimi ) muayenesi yaptırılmalıdır.