Diş Beyazlatma

Dişlerin pek çok nedene bağlı olarak sararması ya da kahverengi renge dönüşmesi istenmeyen görünüm ortaya çıkartır. Bu da insanlarda özgüven eksikliğine neden olabilir. Bu durumda dişlerin rengini bembeyaz bir görünüme kavuşturmak istenmektedir. Diş hekimleri tarafından steril bir ortamda gerçekleşen bu estetik tedaviye diş beyazlatma denilmektedir.

Diş Rengi Neden Değişiklik Gösterir?

Diş rengi genetik faktörlere bağlı olarak da sarı olabilmektedir. Aynı zamanda çocukluk döneminde geçirilen yüksek ateş, antibiyotik kullanımı, geçirilmiş bazı enfeksiyon hastalıkları gibi tıbbi nedenler de dişlerin sararmasına neden olmaktadır.

Diş Beyazlatma İşlemi Evde Yapılır Mı?

Diş beyazlatma işlemi de diğer diş tedavileri gibi alanında uzman diş hekimleri tarafından steril ortamda yapılmalıdır. Evde dişlere beyazlatma işlemi uygulanmak istendiğinde diş hekimi tarafından hastaya özel, hastadan alınan ölçüm doğrultusunda kişisel ağız plağı hazırlanır. Hasta hazırlanan ağız plağı içerisinde yine hekim tarafından sağlanmış olan peroksit yüzdesini göre hekim tarafından belirlenen süre ve zaman doğrultusunda beyazlatma işlemi yapabilir. Bu işlem uzun süreli olduğundan hastalar tarafından tercih edilmemekle birlikte diş hekimlerinin bizzat kliniklerde gerçekleştirdikleri yöntem ile kısa süreli sonuç elde edildiğinden tercih edilmektedir.

Diş Beyazlatma İşlemi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Diş beyazlatma işlemi sonrası çok sıcak ve çok soğuk yiyecek ve içecekler kullanılmamalıdır. Çay, kahve gibi dişlerde renk değişimine yol açan ürünler kısa süreliğine tüketilmemelidir. Diş fırçalama mutlaka atlanmamalıdır.