Diş İmplantı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi diş hekimliği alanına da yenilikler getirmekte. Diş eksikliğinde daha önceleri tercih edilen yöntemler köprü diş uygulaması ya da diş kökü kullanılmadan yapılan diş protezleridir. Fakat diş implantı artık sağlam dişlerinize zarar vermeden sizi bu dertten kurtaracaktır. Diş implantları ağız içerisinde bulunan çene kemiğine cerrahi işlem sonrasında yerleştirilerek diş kökü görevini gören materyallerdir. Eksilen ya da çekilen dişlerin yerini alan protezlerin daha sağlam ve kalıcı olması için diş implantlarının önemi çok fazladır.

Diş İmplantını Herkes Yaptırabilir Mi?

Dişlerinize gereken önemi vermediğinde diş kayıpları yaşayabilir ve birçok sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Toplum içerisinde gülmekten kaçınmak, yemek yeme esnasında çiğnemede ağrı sızı hissedilmesi bunların başında gelir. Bu sebeple eksilen dişlerin yerine yapılan diş implantı birçok hastanın yardımcısıdır. Diş implantı tedavisi yaptırabilmek için öncelikle hastanın 18 yaşını geçmesi gerekmektedir. Cerrahi bir işlem olduğu için hastalara ağız çene bölgesine anestezi uygulanmakta. İşlem sırasında çeneye gömülen implantın kanama oluşturacağı için hastaların kan sulandırıcı ilaçları önceden bırakmaları gerekmekte. Ayrıca hastanın şeker ölçümleri takip edilmeli ve normal değerler arasında olmadan işleme başlanmamalıdır.

Diş İmplantı Tedavisi Sonrasında Ağrı Yaşanır Mı?

Diş implantı tedavisi sonrasında hastalara ağrı kesici ve antibiyotik ilaçlar reçete edilir. İşlem bittiğinde hastanın ağız ve çene bölgesine buz tedavisi uygulaması gerekir. İlk 24 saat içinde şiddetli olmasa da ağrı olabilir.